۲۶-دلو؛-طالبان- افغان‌ها-در-برابر-متجاوزین-اراده-قوی-دارند

امارت اسلامی طالبان به مناسبت سالروز خروج نیروهای ارتش سرخ شوروی پیشین از افغانستان، اعلام کرده که افغان‌ها برای دفاع از دین و کشور عهد و اراده قوی دارند؛ کشورهای متجاوز از گذشته درس بگیرند.

به گزارش افغان نیوز؛ امروز (۲۶ دلو) برابر با ۳۳ مین سالروز شکست و خروج ارتش سرخ اتحاد شوروی سابق از افغانستان می‌باشد. دولت طالبان این روز را تبریک گفته و آن ‌را روزی پرافتخار در تاریخ افغانستان دانسته‌است.

طالبان با صدور یک بیانیه رسمی تاکید کرده‌اند: یقینا آزادی و هویت کشورها به همت و شهکاری آن‌ها وابستگی دارد. الحمدلله افغان‌ها در یک قرن اخیر سه بار در این میدان امتحان مثبت داده‌اند، آزادی و استقلال کشورشان را پس گرفته و حفاظت نموده‌اند.

طالبان افزوده‌اند: این‌که کشور ما به تاز‌گی، سومین بار هم از اشغال متجاوزان آزاد شد، نشان می‌دهد که احساس آزادی‌خواهی در بین افغان‌ها با قوت خود وجود دارد و آن‌ها برای دفاع از دین و کشورشان عهد و اراده قوی دارند.

بر بنیاد این بیانیه «افغان‌ها مردم صلح‌جو و امن‌خواه هستند؛ اما هر بار صلح و امنیت‌شان در اثر تهاجم و تجاوزهای خارجی‌ها به جنگ تبدیل شده و فرصت‌ها از پیش‌شان گرفته شده‌است.»

طالبان تاکید کرده‌اند که «ما اراده‌ تجاوز بر حریم و خاک کدام کشور را نداریم و از سایر کشورها هم خواهان احترام متقابل و زندگی باامن» هستیم.

آن‌ها از مردم افغانستان نیز خواسته‌اند که در برابر «هرگونه توطئه‌ها و دسایس هوشیار باشند و از آزادی و استقلال کشورشان به جدیت دفاع کنند.»

ارتش سرخ شوروی، در سال ۱۳۵۸ خورشیدی، برای حمایت از حکومت حزب دموکراتیک خلق، به افغانستان حمله کرد و با آوردن قشون بیش از یک‌صد هزار نفری، افغانستان را رسمأ در اشغال خود قرار داد و ۳۰ سال پیش از امروز، این ارتش پس از ۹ سال جنگ و درگیری مرگ‌بار، افغانستان را ترک کرد.

۲۶ دلو؛ طالبان: افغان‌ها در برابر متجاوزین اراده قوی دارند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد